Vooral in het MKB zijn er nog bedrijven die geen website hebben. Toegegeven, een website is een investering die tijd en/of geld kost. Met de juiste tools en een beetje handigheid heb je echter in no time een WordPress-site online staan. Hieronder enkele redenen waarom je een website nodig hebt.
1. Je hebt een bedrijf of organisatie
Laten we maar meteen met de deur in huis vallen: een bedrijf of organisatie kan in deze tijd niet meer zonder website. Tenzij het gaat om een lege BV of een inactief bedrijf, heb je gewoon een website nodig. Al is het alleen maar omdat banken eenvoudiger een rekening voor je openen.
2. Je hebt klanten
Een website is zowel een visitekaartje als een online etalage. Je website laat zien wie je bent, wat je doet en waar je te bereiken bent. Dat zijn namelijk de 3 minimale elementen die op een website moeten staan. Zorg dat je website er netjes en verzorgd uitziet en de tekst erop van goede kwaliteit is. Slecht uitziende websites zijn te vergelijken met een bedrijf waarbij de verf van de voorgevel bladdert: het vervult zijn functie, maar het geeft een slecht signaal af.
3. Je biedt iets aan
Je hebt een product of dienst waar klanten voor betalen. Wat je ook doet, het is fijn als mensen op zijn minst na een gesprek rustig ergens kunnen nalezen wat je precies aanbiedt en wat daar voor voorwaarden en specificaties aan hangen.
4. Je hebt zakelijk contact via e-mail
Toegegeven, hier heb je geen website voor nodig. Een URL met daaraan een mailadres gekoppeld is voldoende. Zorg dat je een persoonlijke URL achter de '@' hebt staan! Een zakelijk mailtje versturen via Gmail, Hotmail of een ander gratis mailaccount is sinds 2002 al
not done. Dus bijvoorbeeld in plaats van henkschilderwerken@gmail.com gebruik je info@henkschilderwerken.nl.
5. Je wilt toegankelijk zijn
Wil jij om 11 uur 's avonds nog een klant aan de telefoon hebben die zich net op dat moment afvraagt wat je kunt doen aan een lekkende kraan? Natuurlijk niet. Via de website kan de klant de informatie zoeken die hij nodig heeft, inclusief je e-mailadres en de tijden waarop je bereikbaar bent. Misschien staan er zelfs al wat tips op je website om de schade te beperken.
Ander voorbeeld: je hebt een restaurant in Katwijk. Een potentiële gast wil uit eten in Katwijk en heeft de naam van je restaurant ergens opgevangen. Hij gaat online zoeken naar je restaurant. Hier begint het etentje: een gevoel krijgen van de sfeer van het restaurant, op de online menukaart alvast kijken wat je allemaal serveert... Grote kans als jij geen website hebt, dat een ander restaurant in Katwijk uiteindelijk je gast mag verwelkomen.
6. Je wilt geloofwaardig zijn
Een goed gestructureerde website, voorzien van de basiselementen en het liefst nog een blog waaruit je expertise blijkt, maakt een groot verschil. Als je potentiële klanten zien dat je verstand van zaken hebt, heb je een streepje voor op concurrenten die hierin achterblijven.
7. Je wilt vindbaar zijn
Stel, een klant is je gegevens kwijt. Kan gebeuren. Als je geen website hebt, hoe moet je klant je dan weer vinden? De mens is ingesteld op gemak. Zorg dus dat je in beeld komt als je klant zoekt op 'janssen tuincentrum' (als dat je bedrijf is). Anders is de kans groot dat je klant bij een ander tuincentrum eindigt.
Kortom: je hebt een website nodig. Wat nu?
The Content Agency kan het gehele traject van het registreren van de URL tot aan het opleveren van een volledig functionele website verzorgen. Voor elk budget is een oplossing! Maak kennis met de mogelijkheden.
Neem contact op.